January 20, 2009

nasib...

macam mana rasanya bila kawan kita dalam kesusahan? walaupun aku ramai kawan kat sekeliling aku, even dia kawan baik aku atau tak, bagi aku it's my responsibility to protect them. walaupun punca kesusahan dia asalnya daripada kesalahan dia sendiri, aku percaya puncanya mesti bersebab. baru- baru ni kawan aku ada problem dengan boyfriend dia. lelaki tu terlalu obses dengan kawan aku sampai memudaratkan kawan aku, tapi syukurlah dia tak buat apa- apa kat kawan aku tu. she's one of my closest friend that i ever had. sedih memang aku sedih. aku sedikit sebanyak terasa gak bila benda macam ni jadi kat kawan- kawan aku. aku tengok dia menangis, aku tengok dia meraung. tensionnya dia waktu tu. she even cannot pay 100% her concentration towards her study. during that time, the final exam just around the corner. sekarang ni, kes dia hampir selesai. i can't say it is 100% settled because i also do not know the situation by now. same goes to my friend that i just met her. my watch now is showing 6.48pm. we still have not receive any news about her. according to my fellow, she was taken by her boyfriend at 3.00am without her handphone that we can contact her. so, the conclusion that can i state here, the guard here should take a responsibility upon this case. why he must allow the outsider enter the college at 3.00am. by hook or by crook, he must chase the outsider out of this college area. even kawan baru aku tu ada peneman lain yang teman dia masa tu, diorang tak boleh expect yang lelaki tu akan tarik kawan aku masuk dalam kereta dia and then bawa dia keluar dari kawasan asrama. bg aku kesalahan ni kesalahan pak guard kat sini. KENAPA DIA BENARKAN JANTAN LAIN MASUK KAWASAN ASRAMA PUKUL 3 PAGI. BODOOOOOOOH!!...think about this. walaupun kawan aku pun salah sebab buka pintu. even housemate dia ada untuk teman dia waktu tu and tak protect kawan aku tu. tapi kalau guard tak halang jantan tu masuk kawasan asrama, benda ni tak jadi. fikirkan kalau jadi or pernah jadi kat kawan baik anda sendiri. mampu ke anda protect kawan anda tu.

No comments: