June 21, 2012

makan malam yang syahdu


salam u olls...rentetan peristiwa gaji aku dah tinggal suku dari asal, so I can't say nothing for being too cheapskate nowadays.alangkah sedihnya kalau my mum tau dinner aku malam ni hanyalah 2 biji telur ayam yang dimasak menjadi scramble egg with 2 sosej plus semangkuk meggi yang direncahkan sebili lagi telur ayam. menu makan malam yang sangat sihat dimana sebarang zat protein vitamin langsung tidak wujud. tapi apakan daya, aku hanya mampu bersyukur sebab Allah masih berikan rezeki kepada aku walaupun hanya telur goreng. i should be thankful to GOD for this because kalau nak merintih sekalipun biarlah kebuluran aku tu se-level dengan rakyat somalia. 


syukur la. walaupun semangkuk, megi ni mampu memberikan kekenyangan berganda utk aku. kalau nak compare saiz perut aku dgn amount makanan yang aku ambil setiap hari memang tak sepadan langsung. kawan2 aku selalu jeles sebab aku makn banyak, besarnye tak. tapi red alert gak ni sebab kolestrol aku boleh tahan naik ni. tu pun mkan meggi lagi kan. penyumbang diet tak seimbang. 


aku dah termakan separuh baru tringat nk amik gambar ni. motif pinggan berbunga digunakan sebagai psychology utk diri ku agar presentation makanan tu nampak sodap .-----> bahana master chef celebrity. 

...p/s : tonight is the last night aku tido bilik ni. esok i'm going back to cyberjaya again and never come back to this room nantikan cerita selanjutnya..hahaha

No comments: