February 26, 2009

majulah sukan untuk hidup yg sehat

penat gilerz aku rini. tak tau la mcm mn hari ni tetiba boleh terasa nak bersukan plak.mula2 tu si asiong yg ajak main tenis. konon nak training la coz next week dh start tournament. sekali hujan turun. dah la time tu aku dgn member aku dah on the way ke komplek sukan. and asiong, lim dgn yong siang dah tunggu ktorang kat komplek sukan. nak tak nak kena la g juga. then, sampai sana je lim bgtau jom join budak2 chinese yg lain main table tennis. so join la. alang2 dah sampai komplek sukan, main je la apa yg ada. cam best plak. first time aku dgn member aku bersukan after lecture hour. sebelum ni, sampai rumah je trus terbongkang. hari ni dalam sejarah la. memang amat berpeluh aku hari ni. dah tak fikir berapa kilo badan ni nak turun. yg penting enjoy beb. dapat juga aku lepas gian main basketball.hehehhe. setelah sekian lama aku tinggalkan matrik, ni la kali pertama aku main balik basketball. dapat juga aku shoot lebih 30 biji. main gitu2 je. xdelah main ala2 nba. hehehehe...rehat dari main basketball, main badminton plk. aku salute member aku. non stop dia main. puas main badminton dgn basketball, aku try main table tennis plak. for the first time aku main ni. so best gak la. tapi agak susah nak control bola. biasala kalau dah tak pernah main. melantun lantun bola tu. aku main dah macam main badminton je. hehehehe...so aku sarankan kepada semua orang. pegi la main apa2 petang2. otak boleh jadi sihat. aku memang nampak perbezaan bila aku bersukan dengan tak bersukan. masa sekolah dgn matrik dulu, so far aku boleh ikut pelajaran yg lecturer or cikgu2 aku ajar. bila masuk u agak lembab cket nak pick up. sebabnya masa sekolah and matrik dlu, aku selalu bersukan. kat u dah tak bersukan. bila tak bersukan, otak pun jadi lembab. erm...banyak sebenarnya kelebihan bersukan ni selain menyihatkan badan. bagi yang saiz badannye xxxL tu, boleh jadi xL ke L ke.hehehehe.....yg kurus mcam aku ni bukan dari S ke XS tapi otak akan cerdas. hehehe....so bebanyaklah bersukan lepas ni...

No comments: