May 10, 2011

the end

tajuk entry tak bleh blah. macam citer cinderella la plak kan. ending citer mesti tulis ayat gulung2 "THE END". hehee..what else that i can say here. dengan ini, sesi pembelajaran aku for this semester is finished. alhamdulillah. Allah mempermudahkan segala urusan aku kat Utem ni hingga la aku habis belajar. semalam perut ni asyik tak sedap je. hati plak menggelabah semacam macam tunggu nak beranak je. tapi harini everything went on fine. presentation untuk final year project aku yang bermasalah tu pun berjalan dengan smooth-nye. citer pasal presentation tadi, hati aku dah menggelabah dah coz panel untuk presentation aku salah sorang lecturer yang boleh tahan kereknye. sebab tu la susah btol ati aku ni nak tenteram memikirkan hal presentation tu. then, tadi masa stand by nak present, rasa lega yang amat coz si lecturer yang digeruni tu cuti.and tempat lecturer tu ada sorang lecturer baru ganti. lega sesangat hati aku tadi. but it just for a minute sebab masa first presenter present tadi, si lecturer baru ni agak "kerek" and annoying la. aduuuuhhh...hati aku dah start menggelabah ni. punya semangat dia bertanya itu ini. tak cukup tanya dari meja dia, dia bangun tunjuk kat slide, dengan harapan presenter tu paham kehendak soalan da. and of course la si presenter ni dah start hurm..arrr...aaaaa..last skali ARGHHHH...cuma tak de adegan tarik rambut je tadi nak memikirkan jawapan untuk pertanyaan lectrer tu tadi. fine. 2 3 presenter lepas. come to my turn. ok..set gelebah sume ada. berdiri tegak kat depan macam nak nyanyi lagu negara ku je. then tangan aku bajet presenter serba boleh dan bersedia di medan tempur siap dengan short note aku prepare. mana la tau masa present tu terlupa apa yang dah rehearse malam sebelum tu. for your info, i slept at 3am semata2 merisaukan presentation ni. and guess what. bila dah abes present come to Q n A, aku pun tanya. "so, any question?" aura perasan bagus memang di awang awangan dah time ni. bajet nak tunjuk konfiden la kan. sekali panel cakap, "i have no question" and sorang lagi pun cakap "no". time tu jugak aku nak melompat bagi pecah bumbung. hahahaa....

next, masa sesi presentation dah selesai. ktorang lepak ramai2 kat luar lab. saja sembang2 nervous, cuak, nak terencit bagai masa present tadi. datang la panel yang ingatkan kerek + annoying abes ni. guess what. this lecturer is damn fine giler. bioleh wat lepak sama2 borak2 bola lagi. masa tu hati aku dah berbunga riang. buakn konfiden boleh dapat A ke apa. at least PSM aku tak de la nak teruk sangat. hopefully la kan. and the best part was when my friend asked about the markah and that panel said, don't worry. semua okey. saya paham. saya pun dulu pelajar utem gak....weeeeeeeeeeeee......aku bagaikan anak2 kecik yang diberi gula2 2 bijik sposen tu. my future will be bright. insyaAllah.. tak nak over confident coz kiter hanya merancang. segalanya Allah yang tentukan. buat solat hajat banyak2 la lepas ni. bukan aku mengelat pun buat PSM ni. it just kadang2 ada benda yang kiter tak mampu kontrol and time ni la kalau boleh nak cari short cut je..hurm..sounds what ah...mengelat...atau ........ (never think about it)

tadi pun sempat jumpa my supervisor. i asked regarding my report and bla bla bla. dia pun cakap ok jer semua. insyaAllah......so, sekarang ni aku mengharapkan rezeki nak kerja plak datang. kalau boleh aku tak nak tunggu lama2. biar la aku tak rehat lama2 kat rumah as long as i get a job. bukan suka2 aku nak keje ni. i have future planning and hope ia akan jadi kenyataan. pray me for the best. sape2 perlukan pekerja, please PM me ok..hehehemay GOD bless you guys.....

No comments: