July 2, 2011

day 5th

salam and greetings everybody...

malas nak repeat banyak kali naper tak up date blog. alasan tetap aku tak ada idea. tapi since dah bekerja ni, jom aku ubah corak jawapan aku. skema jawapan terbaru untuk soalan "naper lama tak up date?" is "aku penat membanting tulang sekrat dua aku ni di siang hari. so, malam is my time for me nak lepak2 goyang kaki buang masa." kah kah kah....boleh diterima lembaga peperiksaan malaysia tak..muahahaaa.....meh aku citer cket....


pagi2 aku bangun pagi kul 6.30. well tu la rutin dari dulu lagikan. subuh kul 6.30pg. then bersiap g kerja kul 7.45 sebab tak nak tempuh segala jam bagai. walaupun melaka tak se-jem kuala lumpur, but still keter berduyun duyung. dengan nak hantar anak g sekolah lagi. sume route aku g kilang ada sekolah. so nak elak keter bersesak aku kne tunggu cikgu disiplin pegang rotan tunggu depan pintu pagar dulu. masa tu jalan dah tak jem dah sebab yang bakal terkena dengan cikgu disiplen pun berapa kerat je. then kalau untung aku boleh tengok aksi jalan itik beramai2 dari depan pagar sekolah sampai dalam sekolah. kah kah kah...padan muka kau..sape suh bangun lambat. kan dah kena jalan itik.


around 8am aku sampai dah kilang dengan jayanye. waaaaaa....first day dulu rasa macam tak percaye je aku dah kerja. kah kah kah...biasa la first day selalunya briefing itu ini then dapat uniform kerja and finally duk kat department aku. so aku dapat kat tool room la as a mold designer. dengar nama designer jer aku dah kecut sebab responsibility tu agak2 korang besar tak. hehehe...mold kalau tak jadi or silap boleh kena maki wooo. masa tu la aku terfikir balik mampu ke aku ni. pffftttt....insyaAllah...BOLEH.....


ringkaskan cerita, first day aku dah balik kul 8 malam. pehh....bodek bos btol aku ni. hahaha...don't like that la. no good. tak yah nak bodek2, kalau orang tengok kiter ni bagus, insyaAllah peluang cerah lepas ni. kerja ni kena elok2. jangan makan gaji buta. ikhlas buat kerja. 

that's all kot utk 1st day aku. walaupun tajuk entry day 5th tapi korang bolayankan je la eh. aku kan memang cenggini. kah kah kah.....nak rehat..baru balik kerja. may god bless u.

No comments: