December 6, 2011

that is not the right way to show to the world you are the boss and make people respect you. that makes people hate you and makes me writing here and saying YOU ARE THE MOST IRRITATING BOSS THAT I EVER MET

ini entry bengang sangat. selalu orang kalau nak menggambarkan something yg bombastic ke apa ke akan guna perkataan "giler" kan. so when people use "sangat" takde la nak exaggerate sgt. okeh..aku memang suka putar belit ayat..anda faham???angguk...anda tak paham..ada aku kesah....back on track...crite die gini...situasi berlaku sejak semalam. normally kte start new week dengan semangat baru and seronooookkkk saje kan. but not me !!...semalam je aku dah trase cam kerek je die ni..aku tau la kau duduk kat situ. kau terasa besar ek. jom tengok sape besar lagi kalau aku plak duk situ. aduuhh...aku memang tak enjoy la buat something bila ada barrier between us. especially when we work in a group. aku admit bila kita dah work as a team, there should have a boss and anak buah la kan. buuuuuttttttttt......jangan la nak tunjuk kuasa sangat. memang kerja kena serius. is that mean kau keje jgn gelak2..jgn ketawa2...kalau keje kau ngadap monitor, so hadap la dr kul 830 sampai 530. time makan so kau kena makan. time keje kau jangan makan. nasib baik die tak cakap time keje kau jgn berak. memang mintak kaki tangan kat muka la camtu kan.  

memang semua orang suka bila dapat org atasan yang happy go lucky, sempoi but genius. genius means everything kau dpt handle dgn bijak. tapi ke-genius-san seorang bos tu tak akan nampak bila dia tunjukkan die seorang yang gile kuasa gile pangkat. heeeyyyy....what's wrong boss bile sambil buat keje hilangkan stress  dgn cara bergurau dgn colleague yang lain. kau tak rasa duk kat kerusi ktorang sambil buat keje. yang kau tahu...ini due date esok ha. u kne cepat. mesti on time. schedule pack. tak boleh delay. wakkluuuuuuu.....cuba kau pegang mouse tengok gigil tak. kau tak fikir plak kalau kau psycho orang macam tu, keje orang tu boleh silap semata mata nak kejar due date kau tu. bagi aku la..keje cam aku memang tak boleh stress. kalau tak..takde la aku dengar orang kena warded 2 minggu kat hospital. teeeeeeeeeeeeeeet......

bosss...kau dengar sini eh...(walaupun kau tak dengar pun sebenarnye)..keje memang kena keje. due date memang kne ikut. aku faham. ini kilang buat barang. bukan buat orang. kalau buat orang tak payah kelam kabut. tak payah la aku explain plak kan pasal buat orang. kang jadi lain entry aku ni. tapi kan boss....keje dalam tekanan is not and never be the best way. kte keje dalam sebuah bilik. bukan dalam sebuah pressure cooker. so..tak payah la kau nak buat ktorang keje dalam presure cooker plak. sometimes, refreshment kita perlu so that everything yang kau kejankan sgt tu akan perfect. ini kalau buat kerja stresss semedang memang berterabur la error kau buat. lepas tu, kau kena maki sebab buat silap. situasi ni yang bikin hati panas beb. let it move steadily okey...as long as matlamat tercapai. sejak aku keje situ, yang aku dengar akhir tahun je profit tak memberangsangkan. kire ni salah pekerja yang selalu main gelak2 la ni time keje kan. kalau profit memberangsangkan lepas ni kau nak naik ke cakap kat satu kilang "okey..ini hasil usaha aku sebab aku suruh budak2 aku keje dengan sangat serius. tiru lah macam aku"....kalau kau ckp macam tu, aku pun nak naik gak tapi aku nak bagi isyarat between the lines kat kau. kah kah kah....

cuba korang imagine...ada ke patut dia ni suruh si A jadi musuh kat si B C D. aku dengar je statement tu memang ringan je kaki tangan aku. wwahhh waaahhhhh.....sesedap kau je nak suruh team tu main musuh2. apa ke bangangnye kau ni. patut la assistant kau asyik tak melekat dgn kau. kau asyik buat musuh je dgn orang. hey boss...that is not the right way to show to the world you are the boss and make people respect you. that makes people hate you and makes me writing here and saying YOU ARE THE MOST IRRITATING BOSS THAT I EVER MET..fullstop!!!!

No comments: