June 4, 2011

game masa kecit2 dlu

agak2 berapa lama aku tak main benda alah ni. masa zaman kanak2 hingusan dulu ada la gak main susun2 ni. tu pun tumpang main umah kazen la. nak beli sendiri hurrrmmm....mmpi la teman. bukan mak ayah tak mau beli, tapi tau dah pesen anak2 diorang kalau dah main tak reti nak kemas. nak plak jenis mainan yang sebutir sebutir gini. confirm pas main sepah je lebeh. kemas tak jugak. at last mak aku gak yang kutip. yup..kutip masuk tong sampah. dah rugi kan. yang boleh terjebak main benda alah ni balik time aku numpang umah kawan aku. malam tu lepak depan tv dia kuarkan mainan ni. keterujaan la aku. mainan ni bukan suka2 diorang buat utk dimain k. at least dia train kte menjadi seorang yang fokus. sebab apa..sebab utk menyusun block2 ni without menjatuhkan mereka. see...kalau tak fokus, mau runtuh benda alah ni. and then, besides fokus, mainan ni ajar kita berfikir secara lojik. why??? because...dia nak uji otak kta berfikir la. if kau dah tarik block sebelah kanan, suppose to balance them back, kau kena la susun molek2 on upper left side kan. baru la blocks ni tak tumbang. well....it depends on how you think and how creative you are la kan. so, malam tu kitorang successfully built 13 floors.ok la kan. sampai ke tingkat 13...bedebuuukkk dia runtuh. bukan salah aku k. masa tu kitorang tinggalkan jap blok blok ni. ntah datang dari mana ntah bola tu. dia bergolek lantas meruntuhkan blok ktorang. maka selamatlah ia kan. hehehe


sebagai bukti.....sorry la gambar lupa nak betulkan. sengaja suruh korang sengetkan kepala. ia salah satu dari exercise gak beb...

No comments: