February 15, 2012

holiday part 1

last month seluruh dunia celebrate Chinese new year right. and time tu jugak tak kira kau melayu ke cina mesti apply cuti overdose. aku nak cerita pasal aku la tu. chinese kat opis aku tak de pun lajak cuti 2 hari straight that week. aku yang tak sambut raya cina ni yang lanjutkan usia cuti aku sampai ujung minggu. alasan paling bijak aku bagi kat bos aku -->bang, saya balik perlis...fullstop..dengan sepantas kilat aku klik button apply cuti kat OneHR. hahah...ada aku kesah...

marveles tak marbeles cuti seminggu bertemankan bau ketiak mak dgn abah aku. haha..rasa bagai di sorga...first day aku jejak tanah indra kayangan tu aku trasa macam kat korea..actually masa tu imaginasi aku diluar batasan sebab dalam hati berkobar2 ingin ke korea. hatchaiiittt.....tapi sungguh ni aku citer..kepulangan anak muda ni disambut dengan penuh kedinginan. aku rasa temperature time tu ada kot dalam 15 darjah celsius. compare waktu biasa mau peghlih tu 27-30 darjah. sebab tu dulu aku macam udang galah atas kayu api. orait...ezejeret...

kalau nak cerita seminggu kat perlis memang aku sendiri pun tak larat rasanya. penuh je aktiviti aku. mana tak cerita makannya, berjalannya, jumpa kawan2 sekolahnya, dan seterusnya makannye lagi. yaaahhh sebenarnya kepulangan aku lebih menjurus kepada aktiviti membalas dendam terhadap makanan. sesungguhnya aku kat melaka ni makan tak pernah kenyang. confirm kalau pukul 7 mlm aku makan nasi sat lagi pukul 1030 aku kebuloq balik. aku tak tau jin apa yang duk menumpang dalam perut aku ni. kerja maaaakaaannn jaaa...yang tukang makan tak kembang pun. tukang tengok tu yg kembang lebih.

for this time balik abah introduce satu kedai steamboat kat kangar. lokasi sebelah sekolah sains tuanku syed putra. nama kedai tak ingat plak. harga memang standard duk perlis la. sekepala 10 hengget kau mentekedarah la sampai kena halau. 


sorry beb..this is the only picture aku sempat snap. yang lain aku lebih memfokuskan perutku kepada makanan2 yang harus diperabeskan. walaupun belanga dia (org perghlih panggil periuk steamboat tu belanga kot sbb macam belanga tok aku ja..hentam p laaa) tak secanggih kat seoul garden mahupun johnny yang letak periuk atas meja keluar api tu..yang ni memang tradisional abes..bawah belanga tu letak arang for real. bukan tipu2. aku sendiri tengok brader tu letak tungku tu then tuang arang kaler itam baru letak periuk steamboat tu. ni baru sedap..huhu..apa2 pun kalau datang dr perlis mmg sedap belaka..marah org johor..opsss..selain johor melaka juga dan KL...sejam je weh family aku duk makan. pelahap ke tak adik beradik aku ni. nak tau pelahap ke tak..next story on next entry...aku dah penat menaip..series ni..baru satu kedai beb..ada 2 3 kedai g aku tak crita. belum crita padang besar lagi. mmg besar space aku guna..c ya next entry...gua berambus...assalamualaikum....

No comments: