February 16, 2012

holiday part 2

salam and greetings "readers" .... zzzzz

aku nak sambung ceritera balik kampung aku..a night before makan steamboat tu ktorang makan seafood kat KOMALAUT. for those yg tak tahu what KOMALAUT is, ia merupakan sebuah tempat menjinakkan perut anda dengan makanan2 laut.actually medan selera ikan bakar la. untung jadi orang kuala perlis macam aku is kau hadap seafood je la. setakat ayam dgn daging tu tak de nak heran sangat tp perut aku kalau seminggu tak telan ikan possibility nak jadi biol adalah 60%..yaaa...sememangnya itu adalah benar...

as usual lah kalau kau pergi medan ikan bakar kau tak order ikan bakar baik kau pergi warung mak jemah je kan. walaupun setahun sratus kali makan ikan bakar pun tak pernah jemu because ikan bakar kuala perlis is the best place eva.. aku duk makan ikan bakaq kat umbai ka alai ka tak srupa.. aku pernah test makan ikan bakaq kat sabak aur kat muar.. pun tak sedap..hehehe..kalau kat kl nak feeling2 duk tepi laut mmg payah la kan. nama pun kuala lumpur..celah mana hang nak cari laut kan. so p makan kat restoran sekinchan ikan bakar. puuuuunnnn failed laaa...kering kontang..tapi tak salahkan tukang bakar jugak. aku ni orang kuala perlis. harus lah lidah aku putar camne pun takkan jadi lidah muar ke, sekinchan ke  kan. brani kau kutuk kampung kau sendiri. nak kena buang daerah try la...so, that night aku dgn kakak aku ler sharing2 duit belanja family makan kat KOMALAUT tu. aku bayar 50 kakak aku 50 and kalau lebih abah tambah2. tapi sungguh tak aci ar..abah aku top up 5 hengget je. salah percaturan btol. makanan order macam selalu utk 6 orang ikan bakar, sotong goreng tepung, sambal udang, sayur campur. that's all.. harga separuh dari makan kat umbai ni. tak caya korang g try sendiri. mujur la time tu g order before maghrib. so by the time sampai sana after isyak boleh terus je makan. yg aku cakap ktorang ni pelahap ke tak korang bayangkan tak sampai sejam ktorang dah gerak balik rumah. giler tak giler. makan ke melantak tu. meja sebelah makan pun tak lagi tapi ktorang dah nak balik. ok..maybe sebab ktorang order before maghrib then dtg balik after isyak kan. tapi camne plak meja satu lg yang start makan sama dgn ktorang tp duk terkial kial lagi kopek isi udang. haishhhh...kalau dah.......

that's the second kedai. next kedai was anjung keli. aku kalau dapat ikan keli ni mmg tak pandang pakwe kat sebelah. seriously not...hahah..die punya sedap macam letak ganja. asal balik perlis memang nak kena g. kalay tak g srupa tak balik la. haahah...and next lagi was laksa la kan. nama pun cicit tok udoh. mmg kena makan. kalau tak, lupa asal usul la kan. ok..that's all citer pasal makan2 ni...next aku nak citer pasal my best friend's engagement day but on the next episode la. dari tadi aku duk citer pasal benda makan tekak aku macam mintak menelan plak ni. mintak2 ada la benda yg boleh aku korek kat dapur tu...

sepintas angin bertiup : pagi tadi aku bunuh cicak dalam sinki..eeeeeeeeeeeeeeeeee....gelimat tengkuk aku cicak tu tergolek golek dalam sinki. skali kau kna air panas aku.

No comments: