March 27, 2009

We share together because we care each other






Sangat seronok bila bertemu kembali dengan kawan- kawan yang sekepala dengan aku ni. Bila dah semakin dewasa, kadang- kadang perangai kebudak- budakkan menyerlah bila bersama dengan kawan- kawan masa sama- sama membesar dan belajar mengenali dunia. Bagi aku, kemanisan berkawan dengan kawan- kawan aku ni memang tak boleh di cari ganti. Dengan diorang, aku kembali menjadi budak syed Hassan. Hahahaha….betapa besarnye impak berkawan ni. Actually kisahnye aku ni, semalam aku dengan dua orang kawan aku plan nak jumpa dengan cikgu sekolah kitorang dulu. Ada 5 orang cikgu la sumenye, tapi yang ktorang rapat dengan 2 orang je, cikgu nasir and ustaz nasa. Tapi dgn cikgu nasir kamching la. Hehehe…agak ler. So, firdaus la kepala rombongan kitorang. Biase ler, dia dari dulu lg kepala kepada segala kepala yang ada.. hahahah….dia datang amik aku around 830pm. Itu pun lepas beberapa kali dia cakap “aku dah nak sampai dah”..biase ler kan…so, wana pun dah dengan dia sebelum datang tempat aku lagi. Erm….lepas amik aku, ktorang terus ke Banda Hilir sebab geng rombongan cikgu M nasir ni checked in kat hotel area sana. Mula- mula agak konfius juga nak mencari hotel ni. Akhirnya jumpa juga hotel ni yg terselit di celah- celah bangunan yang ada. Ok la tempat diorg stay tu. Janji boleh tidoq. Hehehe….sesampai kat sana, cikgu n the geng dah tak de. Diorang g cari dinner. Kesian adik2 ku tak dinner lagi. Tak pe la dik. Akak pun sama. Heheheh….but, fortunately our ustaz nasa ada kat situ tengah tunggu kawan dia fetch dia utk dinner sesama. Dia yang bgtau ktorang mana pergi cikgu m nasir n the geng ni. Tak pelah. Ktorang pun mula la sesi jejak kasih ni. Pusing satu dataran pahlawan baru la jumpa diorang ni yang rupanya menunggu di depan entrance. Hahaha…padan muka ktorang pusing jauh2. Kalau ikut short cut tadi memang dah jumpa dah. Hahahah.. sebenarnya aku yg ajak pusing kot dalam. Nak window shopping. Hahahaha…. Bila dah jumpa, kitorang g cari makan la. Apa lagi.hehehe…dari food court MP tak de juga tempat makan. Finally kedai mamak jua la yg kitorang singgah. Ok la tu. Hehehe…selesai makan bawa budak2 ni balik hotel diorang. Aku, firdaus dengan wana mmg dah ada plan baik pnya sebab nak balik dah lambat. Al maklumlah, pintu hostel tutp kul 11. Time tu dah 12++..heheheh…so bermula la tanduk tumbuh sikit2 atas kepala ni. Heheheh…bermula dari kedai mamak (mamak lagi) ayoob kat Melaka raya. Duk kat situ sambil pekena roti canai, magi goreng. Sedap tu time ujan2 mcm tu. Ada la 2 jam gak duk melepak tang tu. Mcm2 isu didebatkan. Biasala, aku ex debater sekolah, firdaus pun bekas pendebat sekolah. Apa lg. wana join sekaki la. Hahaha…around 2am, pilih next stop plak. Cewah…minyak kereta mmg jimat. Kitorang ke ayer keroh utk singgah duduk2 kat mc d. hahahha…sangat malang sebab mc d tutup hati tu kul 2pg sbb proses penyelenggaraan. Xpelah. Janji dapat duduk2 pun ok la. Sejam juga kat sana. Sampai 3am. Sama gak la. Perangai budak2 masa syed Hassan dulu keluar balik. X kire orang kiri kanan depan belakang. Sembang pasal dunia sekolah, bincang nak tubuhkan society ex smksh, citer pasal junior, pasal masa depan. Ehmmmmm ada je topic ktorg bila dh jumpa. Ini la yg aku namakan kemanisan. We share together because we care each other. Agak2 mcm bro mc d tu pandang semacam je. Kitorang pun angkat kaki. Next stop, patah balik ke dataran. Cari mc d sana untuk duduk2 je. Sambil2 tu pekena French fries je. Dengan hot coffe..sekal- sekala.hai….bila nak boycott 100% ni x tau la. Sampai 6 pagi gak ktorang kat sana. Bayangkan tetiba cikgu nasir datang.hahaha..tak ke haru jadinye sbb mula2 bgtau nak balik dah. Tapi tak balik pun hostel..apa la student dia ni kan..tapi itu la kami. Sanggup x tdo sbb bny story nak share. Erm…bila dah penat sangat, balik juga la. Kirenye, aku sampai hostel dalam 630am. Amatlah penat tapi bertahan juga sbb kelas kul 9pg. kalau aku tdo, mmg x bngun ke kels la jawabnye.heheheh….it was a lovely night yesterday. Memang sangat seronok. I just can’t imagine kalau semua kami ada last night. Boleh havoc Melaka ni kami kerjakan. Huahuahuahuah…..kalau kami ber-3 pun dah happening kat every perhentian kami stop, inikan pula segerabak lagi member2 kami yang lain. So, for u firdaus, please consider my idea. Documentarikan kisah kiter. hehehehe..anyway..congratulation for ur achievement in FESTIVAL FILEM PELAJAR MALAYSIA for PENYELIDIKAN DOKUMENTARI TERBAIK and ANUGERAH KHAS JURI....

No comments: