May 24, 2009

pendaki tak ber-tau-liah

assalamualaikum.....aduuuuuh. penat bangat sih. hari ni aku rasa tension yang aku betul2 rasa selama dua hari ni bebas lepas aku kerabat bukit kat seriab tu. dari aras bukit sana aku nampak sebesar2 perlis yg kecik ni. hehehe..apa punya ayat budak unibesiti ni..tapi tak de la sejuk macam kat cameron highland tu..


actually, petang tadi kawan aku ajak aku panjat bukit tu. mula2 aku nak tolak juga sebab dah ada plan lain= dating. hehehe...tapi dalam hati rasa tak sedap gak nak tolak sebab dari cuti semester lepas lagi kawan aku ni duk ajak. so aku pospon kerja aku hari ni nthen setuju untuk ikut kawan aku ni memanjat. fuuuh....amaran kepada semua bakal pendaki. sebelum mendaki tolong laaaaa buat stretching ke warming up ke sebab anda akan terasa betapa mengah nya time mendaki nanti. aku yang dah lama tak bersukan ni pun pancit gak. almost fainted masa mendaki tadi. oksigen tak sampai ke otak, tapi aku gagahi juga.

lebih kurang 20 minit mendaki, sampai juga aku ke puncak. duk rehat sat hilangkan lelah dan
peluh yang menitik nitik ni. sambil tu tunggu kawan aku yang sorang lagi. suspect aku kat dia. two rounds naik bukit tu. aku ni se- round pun dah nak pancit. dia boleh plak pusing 2 kali. alahaiiii...


nak turun balik ke bawah aku amik masa lebih kurang naik tadi. so, xde la teruk sangat. tp kecuraman dia memang mengancam la. aku selama ni tak sangka yang bukit tu curam sampai macam tu skali. skali pandang dari jalan macam rilex je kan. sekarang dah rasa sendiri...erm...hambek kau..mengah+semput+la bagai= nk pengsan. sampai bawah je terus menonong ktorang berempat ke pakcik lori jual air tebu= tawaq habiaq. tp rasa macam mana pun tetap telan sebab haus gilooz... so lepas ni aku nak naik lagi ar. memang best sbb berpeluh abis. satu lagi pemandangan atas bukit memang superb...indah lagi permai PERLIS ku terchenta ni dari atas sana. I LOVE PERLIS.....

No comments: