August 13, 2011

half day turns to full day...

semalam dan dua hari yang lepas aku dah niat dalam hati tak nak OT hari sabtu ni. tapi aku ni manusia hanya mampu merancang. bila sampai harinye, aku la paling laaaaaaaassst skali balik. tukang tutup lampu sama. nasib baik la air cond sume centralized. kalau tak dengan air cond sama aku tolong off-kan. pffftttt.....ce bayangkan aku masuk ofis at 0800 in the morning. setengah jam short briefing pasal yesterday's work process, then terus proceed dengan my job. explain pi explain my dgn my superior, TIGA JAM dowwwwhhhhh....i repeat..three hours!!!..kau boleh rasa otak nak meletop tak sebab time tu jugak aku disumbat dengan sume teori2 pasal mold design. segala mak nenek ajaran bos aku curah kat aku. itu pun aku still bangang gak. apa yang tak kena dengan aku ntah. seriously with 3hours tu, less then fifty percent je berjaya aku absorb. another 50 plus umpama dibawa dek angin bayu. hampeh....sorry la bos.

senin ni aku kena tunjuk kat dia hasil kerja aku yang hebat tu--->pang sedas<--- tak tau berapa percent betul keje2 aku tu. aku bukan dalam fasa skill and training dah. dah masuk ke alam realiti wat mold. eventhough mold ni internal job je, tp mak aaaaaiiihhhh...muntah kaler ijau dowh. nak menyiapkan base plate je pun aku OT dr selasa sampai sabtu. pe maknenye tu. maknanya aku ni memang hampesss la..

total keje aku siap almost 430pm. sejuknye dalam ofis tuhan je la yang tau. tak sanggup aku nak duk lama2 dalam ofis. 430 aku cabut gak then terus g shopping dgn ling. hehehe. kira harini aku kuar umah pagi sampai rumah balik malam. kalau aku nakal cket lagi memang aku merayap je sampai esok pagi. dah alang2 tak keje esokkan. hehee. tapi tu cari pasal namanye bhai. hehehe...

tak sabau nak tunggu senin ni. tak tau la apa bos nak komen. huhuh...terasa something goes wrng somewhere je. sabau je la eh.

No comments: