May 30, 2012

alhamdulillah

syukur sgt2...aku sangkakan aku tak dapat peluang kat situ but God really helps me a lot. Dia dah bukakan segala peluang yg ada itu utk aku. InsyaAllah peluang yang aku tunggu2 tu aku tak sia2 kan...huurmm....mcm poyokan statement.

poyo ke tak poyo ke aku bersyukur sangat. finally, aku dapat offer kerja kat shah alam. berakhirlah penantian aku selami ni. walaupun baru setahun aku kerja kat melaka ni, tapi hati aku ni membuak buak nak balik sana. kalau dah tetiap minggu aku ulang alik kl je, better aku pindah terus sana right. tapi nak pindah pun kena la dapat kerja sana kan. takkan aku nak ulang alik je. tersedak wallet aku. 

sayang sebenarnya nak tinggalkan MTM. tapi demi masa depan kan. kena la buat decision ni. jangan nak bila peluang dah ada, aku tolak macam tu saja. DEMI MASA DEPAN. of course la kan sebelum ni aku asyik la complain pasal gaji tak cukup. hakikatnya tak baik complain bab2 rezeki ni. dah Allah bagi, kita haruslah bersyukur kan. tapi nak jugak rasa bagi duit kat mak ayah kat adik2. InsyaAllah, lpas ni dah tak de masalah tu. doa aku segalanya berjalan dengan lancar. Allah lapangkan perjalanan hidup aku dan permudahkan segala urusan aku. tak de kat mana kau boleh hidup senang mcm tu je. dugaan dan cabaran tu ada kat mana2. terpulang kat kita je how we face the situation. doa banyak2. doa itu senjata kita. 

No comments: