October 11, 2008

tahun 2 semester 1

Dah hampir ke penghujung semester 1 tahun 2. There’s a lot of thing I learn during these days. Jumpa dengan lecturer baru yang ada macam-macam jenis perangai. Lecturer aku yang sorang ni memang ‘kerek’ giler. Kadang- kadang naik menyampah aku nak masuk kelas dia. Tapi nak buat macam mana, dah jadi kerja aku attend kelas dia and dia mengajar aku. Yang aku tak tahan dengan perangai dia. Suka marah tak tentu pasal. Bila tak faham aku pegi la tanya. Boleh pulak dia kata “kamu tak dengar ke saya ajar tadi. Dah, buat snediri. Tak reti tanya kawan.” Aiseyy..memang bernanah telinga aku. Kalau kawan- kawan aku dapat tolong aku, memang aku tak mengadap muka dia.

Ni ada satu lagi pe’el lecturer. Tapi yang ni lain sikit. Orang kata dia ni lecturer yang paling malas tapi pandai mengajar. Lecturer ni banyak fikir condition student dia. Kalau malam ada test, tutorial petang dia batalkan. Sepanjang aku belajar dengan dia, baru 3 kali tutorial dijalankan. Senior- senior aku cakap, lecturer ni memang sempoi. Tak kedekut markah la. Senang- senang je boleh dapat B+ keatas dengan dia. Nampaknya, sem ni ada la 1 subjek yang agak- agaknya boleh lepas.hehehehe….

Selain dari lecturer, semester ni memang terlalu banyak kerja yang kena selesaikan. Dalam satu minggu, kadang- kadang boleh ada sampai 2 lab test, 2 presentation, teori test and so on…letih la. Tapi apa boleh buat. Memang ini la namanya life as a student. Kerja-kerja persatuan lagi..aduuuuh..memang memenatkan.

No comments: