October 29, 2008

Yang teristimewa…

dengan abah dia
Kepada dia yang tak sempat aku jumpa…

1985, dia selamat dilahirkan. A cute baby boy. Round eyes. Hurm…bila besar mesti handsome. Hehehe….Aku dengar orang keliling aku cerita je pasal dia. Dia suka main benda apa ntah nama dia. Bila pukul mainan tu dia bangun balik. Aiseyman,lupa plak nama dia. Bila dia main benda tu dia jerit abuuuu.so cute..kenapa aku tak berpeluang main dengan dia.haishhhh. Aku buka album mesti tengok dia beraksi. Macam- macam gaya ada. Gaya dengan bola sepak pun ada. Kalau dah besar ni mesti wakil sekolah.heheh sekolah je ke. Ermm.. ada time raya punya gambar. Gambar dia dengan mama dengan abah dia. Aku tak de pun..sedeinya..tak sempat bergambar dengan dia. Macam ni rasanya bila seseorang yang terlepas peluang bergambar dengan orang yang kita minat. Hari tu dia pakai baju melayu warna kelabu. Aku tak de plak baju warna kelabu. Lepas ni kena beli ar.hehehe..

1986..dia sakit. Dia kecik lagi time tu. Kuat ke dia tanggung sakit tu. Aku tak tahu rasa macam mana. Aku tak de time tu. May be time tu dia dah tak kuat. Mama dengan abah dia bawa dia jumpa doctor. Dia kena tahan kat hospital. Kesian dia. Kecik- kecik lagi dah kena tanggung semua ni. macam mana parents dia. Aku tak tahu sebab aku tak ada time tu. Kalau aku ada, kuat ke aku.

6.8.86 – tarikh ni senang ingat. Dia dah pergi jauh pada tarikh ni. sekejapnya hayat dia kat dunia. Allah sayangkan dia. Dia akan tunggu mama dengan abah dia kat sana.

Cepatnya masa berlalu. Dah 22 tahun. Aku tak pernah jumpa dia. Dia tinggalkan aku before aku lahir. Kenapa aku tak diberi peluang peluk cium dia.

Buat abang aku..Allahyarham Afiq bin Amran…

Abg tinggalkan nama abg untuk fiqa…

I’m proud holding your name with me…

Hopefully we will meet one day……

No comments: