January 20, 2011

::pertemuan semula::

salam and greetings once again..

hari ni idea kencang mcm ribut la plak. ada je story yg nak aku semakkan kat blog aku ni. this time, cerita pasal pertemuan yg tak disangka sangka. after 8 years (plus minus) aku terjumpa balik member aku zaman menyetan kat sekolah agama dulu. sib baik takde adegan touching2+leleh2+peluk2+cium2 bagai. wat terok bulih. eksiden terjadi secara kebetulan je. sebelum terjumpa semalam, memang aku dah tertoleh sekali dua kali kat dia dah just macam eh dia ke ni or macam kenal je dia ni. hahaha. masa tu tahap kepastian aku sipi2 je. sampai la semalam aku confirm itu dia. aku mulakan perjalanan dengan memasukkan gear 1. ternyata sangkaan aku mmg tepat tanpa tersasar walaupun semilimeter :P borak p borak mai dalam lima nam minit dia pun blah dlu. ada member (lelaki hokeh) tunggu dia kat meja makan kat sebelah aku ni je..teettt..--->hg kantoi weh dgn aku..hhaha.

harini hari yang membosankan siot. so plan jumpa dia kat area2 rumah je. set kul 6 tunggu kat kafe. aku dgn makanan mmg kembar tak seiras. kena nasi goreng ikan masin sepinggan+telur dadar+air teh o ais limau.peh..cukup untuk perut aku yg tak seberapa besar ni. sambil2 tu sembang2 perkembangan dan penguncupan diri masing2. alhamdulillah. kami berdua jadi orang bukan beruang. thank you ticer2+ustat2+ustazah2 SMKAP. bangga tak u olls.haha..plan nak bertiga tapi sorg member ni sibuk kalah tun mahathir la plak. tak dapat join. kami berdua je la. layankan saja. kedai pun macam kami punya. sembang sampai tak ingat dimana bumi dipijak. weh..ak tak hipokrit tau. aku spesis gebang kadang2 tak ingat ada orang lain kat sebelah. masyaAllah. kalau bakal mak mentua tengok ni. nauzubillah. mau masuk ICU 3 hari 2 malam.

dah nak maghrib jugak ler kami beransur pulang. tu pun bila ada kesedaran tengok burung2 pun tau balik ke sarang masing2. syaitan time2 ni mmg suka kacau anak cucu cicit adam utk meninggalkan solat. lepas ni mungkin small reunion aku akan buat kat melaka memandangkan sem akhir ni baru aku dapat jejak kembali kawan2 lama. woii..pesal korang baru sekarang nak terbit kat melaka ni. melaka tak pernah dilanggar todak pun sebelum ni. tak pernah diserang oleh garuda pun.

hidup bagaikan perantau...
merantau dari setempat ke tempat yg lain...

(apa aku nak madahkan ni..tak paham btol!!!)

No comments: