January 4, 2011

::pada suatu hari....

salam and greetings to all...

alhamdulillah..dah masuk 2011 (baru nak wish. teruk betul) apa maknanye bila dah masuk 2011 ek. maknanye aku bakal meningkat usia setahun lagi..hahaha...lumrah la tu beb. setiap tahun akan meningkat setahun umur kta. suppose we should thank to god sebab dengan izin-Nya kta dapat bernafas lagi dan beribadah lg. syukur..

dua tiga hari yang lepas, aku saja cuba2 nak try test (erk...same meaning right) terminal bus baru kat bandar tasik selatan (BTS) tu. dengar2 cerita dah start operate on 1st january. so dengan bangganya aku g la ke sana nak tinjau2 keadaan yg menarik kat sana. sebabnye keesokan harinya aku kena balik ke tanah melaka ni sendirian dengan bas. wakaka...lama benor tak naik bas balik melaka. selalu tumpang kereta kawan2 je. hehehe...so petang yg damai permai itu pun aku gunakan sebaiknya nak melawat terminal bus tu. utk langkah berjaga2, aku angkut sekali beg2 ak. bukan apa, takut tetiba tiket bus abes utk hari esoknye boleh la aku balik terus hari tu. bijak tak planning aku. opkoz la kan.heheh..

1st time jejakkan kaki kat sana, terpegun+terpukau jugak la. dah macam air port je. everything seems perfect kat mata aku. sistem diorg up-to-date. tak main la abg2 tiket bus kejar2 kita suruh beli tiket bus diorg. and penting skali, air cond hokeh. kelezz gitu. 1st day TBS tu beroperasi, op koz ramai wartawan yg nak buat liputan utk berita kul 8 mlm. aku terpaksa la cover muka dr cameraman yg ada. risau gak tetiba diorg nak interbiu. segan mak nookk..hahaha..alhamdullilah berjaya sebab tak diserang oleh diorg. hehehe..matlamat aku nk cari tiket. sistem diorg dah lain. dah guna billboard utk schedule bus. kan dah cakap macam kat airport. departure dgn arrival schedule dipaparkan kat billboard tu. so pengunjung boleh cek jadual perjalanan bus yg diorg nak. then pilih time, bus dgn destinasi yg diorg nak. lepas tu refer to counter tiket utk purchase tiket bus. canggih tau tiket bus ada nama and ic kta lg. so secure la cket dr ditipu dengan ulat tiket ni.

elok tengah usha2 schedule bus, datang sorg pembantu ni. tanya aku apa2 yg boleh dibantu. op koz la banyak benda dia kena bantu. aku bukannya tahu nak beli tiket mcm mn. hahaha..(poyo je). pembantu ni tolong ak cara2 nak beli tiket. rupa2nye baru aku sedar the only bus yg ada utk ke melaka was only from delima company. adoii...senget btol sebab pertama tiket dah habis and ke dua aku tak nak la bus delima sebab laluan dia tak sama dgn laluan yg aku nak. rasa malang btol. dah la dia cakap tiket for that day and for the next day dah sold out. nasib baik la ada sorg lg pembantu ni cakap try cari plak kat bukit jalil. owh..rupa2nye still beroperasi kat sana. kalau tau dr awal takde la nk kalut mcm tu. hehehe..nasib baik jugak tiket still available for that day tp utk next day tu dah sold out. tak pe la..janji boleh balik ke melaka jugak.

mmg pengalaman hari tu sangat penat. naik turun train je semata2 nak dapatkan tiket bus. nasib baik at last dapat juga tiket tu kalau tak penat je la yg aku dapat. what ever it is, ak salute ar station bus baru tu. sangat modern hokeh.. aku sukeeee.....lepas ni selalu la aku balik naik bus.muahahahahahah....

billboard yg up date kan jadual perjalanan bus

ni tempat tunggu bus. sanagt selesa and menyelesakan..wakakaka

from outside. sangat canggih..i looiiikeee....

*gambar credit to google search hokeh. akak x sempt nak snap2 aritu. kang ingt akak dari paper mana2 plak..heheh

No comments: