February 19, 2011

::pilihanraya dah dekat::

salam and greetings to all...

sekarang sume sibuk nak berkempen. ada gak blogger yg still student (mcm aku) citer kempen kat kampus diorang. okeh. ni bukan kempen mengundi utk pilihanraya kawasan mana2. aku tak sure la sebab dah lama tak tengok berita. kalau ada wakil rakyat yang meninggal or letak jawatan, den tak tahu..yang den tau, ni kempen pilihanraya utk JPP or MPP universiti masing2. kalau kat facebook aku pun penuh je notification dgn aktiviti jual diri calon2 MPP ni. masa ni sume janji yg manis2. kau nak ktorang kne potong kaki ke bagi yang manis2. alkisah aku tengah tunggu pakcik bas yg nak angkut aku balik rumah dari fac. datang sorang calon dr fac aku. dia edarkan brochure utk melariskan undian dia. aku baca la manifesto dia. yg best dia akan mempercepatkan pembinaan perhentian bas di fakulti. hello der, yang kau edarkan brochure kat ktorang td, ktorang tengah tunggu kat mana. jamban ke. FKP dah ada 2 tempat tunggu bus la. apa kau nampak cam istana hinggap ktorang ke.n then kat kampus pun dan penuh dengan poster2 calon MPP ni. ada yang hensem2, comel2 and tak lupa juga muka2 yg separuh siap ---> keji kan aku. muahahaha....tak cukup siang jual diri kat kampus, malam plak diorang wat keje ni. disebabkan aku tinggal kat kawasan asrama student, dapat la peluang dengar cket2 cmne diorang promosikan barang jualan diorang. contohnye..

"saya calon bernombor F0** bla bla bla...ingat nombor saya..F0**..ingat betul2 F0**..." ok fine. kami tak pekak. kau cakap sekali sudah la.

calon seterusnye style...

"saya F0**, ape nombor saya..(audience pun ulang no calon)...ape nombor saya (audience ulang no calon)..." penat aku dengar audience ni duk mengulang nombor dia. kalau tak ingat gak aku tak tau la..

tu baru sorang dua. calon ada berapa -->aku tak tau. nak kena ulang banyak2 kali. mau confuse pengundi. time mengundi nanti kalau salah pangkah jangan nak marah.

hopefully tak de jadi chaos mcm kat certain U kat malaysia ni. sampai ada yg berusuhan. macam kat thailand dah. kalau dah kalah tu, terima la kenyataan. mungkin waktu jual diri tu, apa yg kau offer tu tak cukup memuaskan hati pengundi. well, that's life bebeh. macam kau tak pernah tengok kerajaan lawan pembangkang camne time pilihanraya betol2. hopefully tak nak jadi camni...

"Students turn violent, smashing a door at Varsiti Perdana Siswa Complex after the students were prevented from meeting with Prof Dr Rohana Yusof, UM Deputy of Vice Cancellor by the security personnel."...apa ni...memalukan nama U je. dah la antara U yg ada reputasi yang baik kat Malaysia ni.

utk bakal2 pengundi kat luar sna, tamo nakal2, tamo gadoh2...mengundi dengan bijaksana k. kalau manifasto setakat nak bina itu ini, nak dapatkan peruntukan itu ini, hurm...pikir2 laaa...

--->statement aku yg last skali tu, ada yg nak marah tak..wakakaka......

No comments: