February 1, 2011

::hot and panas::

salam and greetings to all..

satu hari ni memang letih yg amat. hot and tak tahu nak khabar guane doh. first thing in the morning g workshop keter coz abah pesan tayar kne buat balancing, rotate and alignment --->3 in 1 hokeh. ingatkan dah g awal tu selamat la dari Q panjang2. skali g hambek ko turn aku yg ke barapa ntah. fed up la tunggu lama2. bising and mcm2 benda yg buat aku semak je. ce teke brapa jam aku kat sana:

a) 2 jam

b) 4 jam

c) berjam-jam..

jawapannya....(jap g last skali aku cakap)

tension kan bila dalam situasi macam tu. dengan aku sorang je bunga kat situ. ibarat mat saleh cakap torn among the roses. patut aku yang roses. ni terbalik plak. aku yg durinye. tensiooon siot. sebelum keluar dah makan nasi lemak sebungkus. mungkin sebab terlalu tension dengan keadaan kat sana, tak sampai 2 jam perut dah meronta ronta mintak diisi. mana nak cari makanan kat situ. skru, bolt n nut, dgn tayar banyak ar. boleh ke wat makan tengahari tu. memang nak suggestkan je kat tokeh kedai tu letak vendor machine satu la. lu bikin bisnes ribu2 takkan machine air gedegang tu tak boleh sediakan. aiyaaa tokeh!!!

balik rumah dah macam singa lapar. rasa nak terkam je apa ada atas meja makan. thank God. mama balik dari amik adik tadi dia tapaukan mee kuah sebungkuih. lega tengok mee duk elok dlm plastik tu. tanpa membuang masa, getah plastik dibuka, mangkuk+sudu+garpu dicapai. auuummmmm....singa lapar pun tak macam aku...

lepas makan cem biase ar. plus ketensionan tahap petala langit ke tujuh ni (eh..lama tak guna ayat petala2 ni..heheh) nampak katil ku yg siap dikemas pg tadi. dushhhh.....belayar ke alam lain...zzzzz......

bangun2 dah kul 630pm. mampoih dah anak dara ni. kalau tak kena jerit dengan abah, silap2 tak bangun hingga ke maghrib. abah suh uruskan kulit kerang. ishhh...wrong timing la. walaupun kerng tu amat la diperlukan sekarang, tp disebabkan letih-mak-tak-hengat ni, cam malas je nak proses. tp terpaksa.tp malas.tp kena buat. tapi dan tapi....tapi at last settle gak tu pun tak cuci lagi sbb takut tak sempat kering. esok dah nak angkut g kl seterusnye ke melaka. hehehe.

malam plak episod lain dah dalam rancangan "hari bizi n letih tak hengat"..

abah shopping ikan dgn sotong kat pasar malam. so perintah dr abah yg tak mungkin dapat aku ingkari sampai bila2. "hang siang sotong dengan ikan2 na" aku jawab "ok" walaupun sebenarnya dalam hati kata "suruh mira la"..hahaha..sampai ke saat ni aku terbongkang mcm apejer ni atas katil. jari2 ni bisa je sbb tercucuk duri2 ikan time siang ikan td. sakit mak nok..hopefully hari ni boleh la nak tdo awal cket ek...hahaha...verangan la kamu....

--->jawapan tadi = 4jam je

No comments: