April 29, 2011

::melaka also a food paradise::

orait...entry kali ni tribute tu entry aku yang lepas. tu pun sebab bila aku tanya kawan aku yang kat sinun pun kata aku memang dah bam bam. fine la. aku terpaksa admit walaupun tidak rela hati mengakuinya. hey. its not that bad ok bila pipi kau macam lepas tersalah suntik botox. ye la..memang la tak that bad tapi kalau dah kerja menyumbat je bila masa nak surut kan.well..food and me ibarat gula dalam air teh o. see..perumpamaan pun dengan makanan. wut the fish...sah sah la kau macam bela hantu raya patblas ekoq. ..eeeiiyyy gerun...

by the way, living in melaka is not macam kau tinggal kat kaki gunung kalimanjaro. setiap food kau kena struggle kalau tak kau mati kering kat situ sorang2. nak macam tu. so far almost four years jadi permastautin kat sini, aku tak de la sampai kebulur sebab tak makan. minus the first year aku kat sini dulu. tu pun sebab time tu aku tak tau lagi port2 yang boleh menambahkan kalori dan lemak dalam badan. bila dah tau, insyaAllah dengan muka tak malu aku ajak member2 aku. sebagai intro aku cakap "jom try makan kat situ. ada orang kata best" padahal aku baru tengok gambar orang lain makan kat situ. belom ada cop sirim kata situ sedap tahap leleh air liur kalau kau tengok je. 

tok sah habaq tak kenai apa ni. aku lempang sekor2. masa belum study kat sini, pantang nampak jual kat pasar malam stadium kangaq, aku pasti akan mengheret abah aku g gerai jual otak otak ni. memang giler jakun ar bila terbau je. otomatik hidung aku terangkat macam iklan dashing tu. ingat tak. yang part pompuan hidung tak lawa tu bau body spray dashing remy ishak. tah apa2 iklan tu. ezejeret overdose. masa tu kat pasar malam sana boleh dikatakan sebulan skali pakcik yang jual otak otak ni ada. selebihnya mungkin dia g cari daun nak balut otak2 ni la kot ---> aku kan kalau dah mengarut mesti tinggal jauh citer asal. otak2 yang ni antara yang sedap among the sedap la. masa ni aku g makan kat warong belakang hotel kat banda melaka. aku tak ingat kat mana. tapi bukan yg kat belakang hotel orkid tu k. padat, gebu and cukup rasa. tak macam setengah tempat. lembik and tasteless macam dot dot dot..malas aku nak cakap macam apa.


abaikan model tambahan yang sedang kerenyis macam kerang busuk --->tak payah google 'kerenyis' tu apa sebab kau takkan jumpa. sate ni sedap giler. bukan nak bodek tukang bawak or tukang kipas sate tu. tapi it is for real. the satay is marvelous. cuba secucuk aku tambah bercucuk cucuk lagi. pastu komplen gemok. memang nak kena pang sedas dua das. lokasi kalau tak silap aku somewhere kat durian daun tapi atas lagi. hokeh. the exact place aku tak tau nama dia tapi kalau kau bagi stereng kat aku memang aku boleh bawak g sana. daging and ayam gebu2 belake mcm pipi aku sekarang. muahahahahahaha....and its gravy..wa cakap lu memang sedap dooowwwwhhh....ok...menggelabah...   

kalau kau peminat setia jalan jalan cari makan, last week kau mesti perasan Qi minum benda alah ni. kokonat shake. by the way aku dah penah post pasal coconut shake ni. tapi because of entry kali ni tribute to budak bam bam, so menatang (sebut cam En. S sebut) ni still in the list sebab dia pun punca budak tu bam bam. lokasi pantai klebang. tapi sekarang dah bersepah kat melaka ni. batu berendam, simpang kat gangsa and the latest aku discover ada kat warong char koey teow depan spital.tapi situ tak try la lagi. hehehe..

ni pun aku dah citer in one of my entry. first time gak aku cuba ni walaupun aku dah 23 tahun bergigi. mee rojak mydin. terbaek dari mydin. ada rasa2 peluh mamak cket. tu yang shedap shangat tue. yuks...

penyumbang kalori aku yang seterusnya. masih lagi sate. sebabnye dia sedap. aku memang habit suka amik gambar makanan yang sedap2. lepas tu aku boleh tayang kat abah aku so that aku boleh jadikan bukti yang makanan ni betul2 sedap. then aku ajak ar abah aku g makan. muahahahaaaa...ni tak ingat mana. tapi nak compare yang tadi tu, yang tadi lagi sedap. sebab tu gebu macam dot dot dot. muahahahaah.... 

kalau sape yang slalu g sini mesti tau apa nama tempat ni. dekat je dengan rumah sewa aku. dia punya roti canai banjir boleh tahan sedap gak la. kalau tak aku tak order banyak kali. but next time i'll make sure dia kurangkan kuah sebab tu penyumbang kepada jantung tersumbat. 

yaaaaa tudiaaaa...masih ingat lagi kah pada laksa ini. ini tarak juai punya. melainkan kau suruh aku yang masak dengan member2 rumah aku. hahaha. ni ktorang wat sendiri. as a penutup, laksa buatan sendiri yang lazat ni aku hidangkan buat tatapan manusia sejagat. muahahaha.......

No comments: