April 30, 2011

::lawak jenakew pagi2 butew::

salam and greetings to all....

first---> meluat dooowhhhhh bila ada manusia yang suka chatting or message guna words macam title aku. kengkadang tu ada yang sampai aku sendiri tak paham. "u apew khabar"..kau nak tanya khabar je kan. eja la betul2. ni nak merosakkan bahasa wut the *&^%* kan.pastu "i tak kacew u kew"..fakrul-fakrul-fakrul btol tau. i tak sukew yauw bilew kau cakap cenggituew yauw...meluatssss yauw....cakap elok2 tak bleh...nak aku twist ke lidah kau tu. biar terbelit betul2..

alright...ni citer sebenarnye. tadi tu just nak meluahkan apa yang meluat bebenor kat manusia yang suka cakap camtu. negara demokrasi membenarkan penduduknya meluahkan pendapat masing2 kan...correct me if i'm wrong......

last night aku mengekor kawan2 aku g ke alai. tujuan asal bukan nak makan sea food or nak mandi laut ke apa. aku bab2 makan ni jangan di ajak. orang tak semawa pun aku wat muka tak tau malu nak ikot. muahahaha...tujuan nak g umah member sekelas ktorang sebab nak pinjam drilling machine utk buat final year project. first impression bila aku dengar "drilling machine" ada kat rumah budak ni, aku imagine rumah dia ada bengkel besi, pastu besar. nak plak dia kata yang kat rumah dia tu lagi power dari kat "AMC" utem. masa nak gerak ke alai tu dah dekat kul 10 malam dah. so sampai alai around 1030. biasa jalan nak ke alai smooth la tapi once dah masuk kawasan rumah dia ---> kat crystal bay yauuwwww.....kereta dah start merangkak kat sana. biasa broo..tempat makan sea food yang femes mesti ar ramai orang. sesampai kat rumah member ktorang ni, ingat nak start bekerja la. since dah lewat. wat keje bising2 ni kang orang keliling marah plak. tapi, sesampai je family dia ajak makan dlu. peh..ingatkan mak dia yang masak. satu kali machaaa ikan bakar sana la..murah rezeki malam tadi. makan besau makngah. so, dinner kami malam tu pukul 12tghmlm. care tak. maunye tak gemok. dah tu bila plak nak start buat kerja. bersembang lagi dengan parents dia yang wallaaaaa sempoy giler dowh....pukul 1 tak gerak lagi. 

syok sembang, member aku ni keluarkan hand drill. dalam ati aku ni dah agak dah. samada ktorang yang salah paham pasal machine tu or dia yang salah info pasal barang yang nak pinjam. hahaha...so the rest is history. kisah machine drill yang besaq gedabak tu sebenarnye hand drill je. hurmm...patut la siap ajak makan kat luar lagi. then sembang2 macam tak de apa nak wat. hailaaa......dalam keter nak balik kami gelak je la....

this cutiey cat belongs to tuan rumah. sangat manja dowhhhh.....

bila mata bertentangan mata...huhuh...macam nak bawak balik rumah je...

No comments: