April 5, 2011

::budaya kerja 5's::

salam and greetings to all..

okey...minggu ini minggu aku dgn kerjaya aku. pekejadahnye plak aku dah bekerjaya ni. ok la..bagi aku menyiapkan PSM aku menyerupai aku bekerja di sebuah firma yang tekemuka di abad ini. itu yg dinamakan bekerjaya. sebab tu aku tidak punya masa nak berdating la bagai. wak luuu....bila masa kau ber-pakwe. sedau cket hokeh..

bagi aku, aku ini seorang yang kemas......


tak suka sepah- sepah......


dan barang2 aku akan aku tersusun rapi seperti di rak perpustakaan. sometimes aku jilid lagi barang2 aku.
 ---> yeah...sometimes i do feel like i am a skema person


dan aku juga seorang yang akan mengaplikasikan apa yang aku belajar di sekolah. hurmm....aku sokong budaya kerja 5's. ni sume suku sakat naruto shipuden la ni yang bawak ni. 5's stand for seiri, seiton, seiso, seiketsu, shitsuke ---> yg ke lima tu klu terbalikkan jadi suke *&^%


orait...apa yang tertulis di atas itu memang bukan diri aku....diri aku seperti di bawah...

rasanya orang yang bebal macam aku je yang takkan ikut budaya pengemas ni. tapi mak aku cakap aku ni pantang jumpa mop..tak cayer...klik sini  

sememangnye bila kerja membuak2, mood nak mengemas akan hilang entah kemana. bukan la malas sangat aku ni, cuma bila tak kena angin tu, aku lebih suka biar barang2 aku berterabur. wakakaka...bila berterabur aku rasa puas sangat. satu perasaan yang tak mampu aku nak ungkapkan kat sini. ---> WHATEVER....lagi satu, time macam ni semua buku, kertas, nota dan alatulis akan menjadi peneman di kala aku memerlukan. so, kalau everything tersusun kat tempat dia, dah jadi satu kerja aku nak bangun ambik. pastu nak barang itu plak, bangun lagi ambik. nak air, g dapur ambik. kan senang kalau ada botol tersedia kat tepi meja. wee..aku memang handal memberi reason yg bernas. 

so, dari pemerhatian korang, aku ni sebenarnye jatuh dalam kategori apa ek.

a) pemalas tapi rajin

b) pemalas dan memang malas

c) rajin tak kena tempat

d) rajin yang dibuat buat


insyaAllah, aku berazam, lepas siap segala kerja kerja amalku ini, tempat aku akan sejibik macam ini
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

aku memang kuat berangan untuk memiliki ruang persendirian yang kemas begini

No comments: