April 10, 2011

::main dgn binatang ja::

salam and greetings to all....

my life becomes wonderful bila aku sedar akhirnya aku tidak penakut lg dengan binatang ni. hehehe...last saturday aku follow team veteran aka kakak aku, kawan perempuan dgn kawan lelaki dia gi melawat mini zoo. boleh la nak kata mini zoo sebab binatang yang ada just monkey, rabbit, horse, goat, dan cow ---> sila translate mengikut binatang kesukaan anda. nama tempat ni rabbit farm tapi tauke farm ni men-variety-kan binatang2 kat sana. kire orait la kan. mana nak tengok binatang dekat2 cam kat sini. binatang2 ni tak letak dlm cage macam kat zoo. they just kena kurung tapi pengunjung still boleh nak pegang2 and raba2 those yg ada kat sana. nice place but bau kambing je masing2 bila balik dari situ.

lupa nak bagi tahu. tempat ni kat broga area semenyih. sape yg tak tahu sila tanya kak google aku. insyaAllah, dengan ilmu yang penuh di dada dia, dia mampu menjawab di mana lokasi sebenar rabbit farm ni.

she claimed that she is a circus trainer. memang ada gaya pun. sebab dgn monkey ni pun dia leh wat ballet sama2. tergoyang goyang dua dua makhluk ni. 

that tangan is mine. geli dowh arnab ni menjilat2 tapak tanganku. dengan kegelian ak yang tahap maksimum ni, aku tahan je la. tak kan aku nak lempang rabbit ni sekor2 pastu kata "hoi, aku geli ar". memang aku yang kena penampau dgn tauke ladang ni. 

itu bunny yang comel2 and tok sah habaq la kegedikan diorang lari bertempiaran bila aku nak tangkap sekor. macam la aku nak sembelih buat sate. aku sembelih wat sate betol kang aku yang tak makan. 

and ini poney. sangat kecik and very the friendly one. boleh diusap usap kepalanye and bila aku nak candid photo ni, dgn bangganye dia tayang muka perasan-kau-bagus dia kat aku mintak penampau.eh..tak... gila camera gak kau ni. tau la everyday ada je yg datang tengok kau bersarkas kan. 

rabbit for sale. kecik ke besau regenye RM200. nak jenis apa sume ada. teddy bear la, lion head la. human head je yang tak de. kalau ada aku beli sekor hadiah kat darling aku. boleh ????

ini lumbu sangat busar. sekoq ni kalau ak sembelih wat kenduri kawen aku boleh share dgn side pengantin lelaki.@laki aku. save budget. tak tanya plak aku harga sekoq ni brapa. adakah sekoq ni harganya lebih dari 2 ekor lembu lain. itu yg kita tak tahu. lembu ni from new zealand. agak kurang ajar lembu ini. sesedap rasa dia mengalirkan waterfallnye di depan aku..sib baik tak tempias dowh...

dan lagi dan lagi dan lagi...arnab kat sini memang banyak. tak tehitung. pekejadahnye aku nak g hitung brape ekor arnab tu sume kan. ini yang kecik2 lagi. ada yang besar2 tapi yang besar dh tak nampak comel. i prefer yg cute je. 

yeah..cubaan beberapa kali nak usap kepala lembu ni. lembu ni tak friendly la coz suka sangat mendengus. apa yang dia hot sangat tu tak tau la. takut akak aku beli then akikahkan dia kot....maybe..

dan disini saja pertemuan kta. tak mau aku g dekat2. tak pasal2 plak dia pancut kat aku.

cuba lihat ini baik2...dan lihat plak gambar seterusnya......
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.

apa komen anda selaku juri awam. 

lastly... aku sangat sukakan beruk ni. comel sebab dia kecik lagi. baik sebab dia tak tokak tangan aku. sopan santun sebab aku hulur segenggam makanan kat dia tapi dia amik satu per satu. very the behave one hokeh...

2 comments:

izzanis said...

wah.. bestnye.. :) byk nya binatang kat sana..

pqah said...

hhuhuh...mmg sgt best...sila la ke sana nanti...